Tetap Di Hati

Tetap Di Hati

Halaman

Sabtu, 28 Januari 2012

CUCUR CHEESE CAKE.....?

Assalamualaikum.....

Alhamdulillah...Syukur kepada Allah s.w.t. kerana saya dipanjangkan usia sehari lagi dan masih diberi peluang untuk bernafas di dunia ini. Dah sarapan ke belum? Sarapan saya pagi nie Nasi Lemak Hujan Panas, Sambal Sotong, ikan bilis goreng dengan kacang tanah. Makan sampingan yang lain Cucur Kek Cheese. 

Aikkk!!! mesti tertanya2kan kenapa kek cheese boleh dibuat cucur pulak. Rasa macam rugi pula kan, tapi sebenarnya ada cerita disebalik kejadiannya itu. 2 hari lepas konon2 nak buat lagi slice cheese kek yang mudah dan sedap tu. Sebelum nie ada buat kat sini tapi tak ada gambar sebab dah terdelete, salah sendiri nak padam lain terpadam sekali gambar kek tu. Nak dijadikan cerita masa kek tu tengah proses pembakaran, elektrik tak de...waduhh2 kek baru masak 30 minit. Potong stim betul lah,orang tengah syok2 hidu bau cheese yang semerbak harum tak de karen pulak.

Tengok kek tu baru masak separuh, atas dah ok tapi bahagian bawah dia macam nak jadi bingka pulak. Fikir punya fikir, akhirnya malas nak bakar, nak kukus pun malas...sudahnya makan saja yang bahagian atas yang bawah tinggal dok pikiaq nak di buat apa. Nak buang saya sayang, rejeki...Tiba2 dok terfikir pulak nak buat cucur sebab sebelum nie pernah buat cucur roti, sedap sangat resepi kak ummi . Jadi apa salahnya kan kita buat. Bila dah goreng tu memang cucur tu terasa sedap..lemak2 gitu. Diet? Tak pe weekend no diet2....waktu kerja jer diet ye....(*__*)

Resepinya mudah jer : cheese kek tak jadi dalam 2 cawan, 2 sudu besar tepung jagung, 3 sudu besar tepung gandum, garam dan air secukupnya. Goreng macam biasa. Tekak saya cakap sedapppp....Moralnya kat sini, kalau masakan tak jadi janganlah dibuang2, tak baik tau. Kalau makanan tu rosak dan memang tak boleh nak makan jangan ler simpan pulak..hukhuk!!!

Tiada ulasan:

Catat Komen