Tetap Di Hati

Tetap Di Hati

Halaman

Jumaat, 27 Januari 2012

JOM MAKAN BUAH....

Assalamualaikum.....Jom kita makan buah2an saja hari nie. Jom berdiettttt!!!!! Hehehe....tu la makan tak hingat, dah demok baru nak berjaga2 itu pun orang dah ramai yang tegur baru la nak perasan yang badan tu dah gedebak gedebuk...ngehngehhh!!!! Ye la dulu tak berselera, kurus kering la badan tapi sekarang semua benda nak melantak, mana boleh nak tolak hahaha!!!. Lepas tu tengok makanan sedap2 pulak kat blog kawan2 lagi la tak sedar diri sekejap. Tak pe la lepas nie pasti badanku kembali slimmmmm!!!!!...(^_____^)...senyum lebau2 ye..

Jom layan cuci mata apa2 g patut....

Ini limau yang diberi oleh bekas pelajar cina dari kursus Tek Plastik, anak murid che abang saya la....yang masih mengingati bekas pengajarnya walaupun dah tamat latihan. Terima kasih banyak2. Tak larat nak makan sampai satu kotak limaunya. Sedap sangat, manisss....
Ini pula manggis yang dibeli di kedai tepi jalan di Kampung Duyung masa balik kerja semalam. Buahnya besau2 kau. Memang puas hati rasanya manis dan isi2nya pun cantik putih berseri2..hehehe!!! Sekilo dalam Rm5 saja. Tak tahu la mahal ke murah tapi yang paling penting dapat gak makan manggis yang cukup memuaskan . Manggis nie bermusim, tak macam durian ngan rambutan...sekarang nie tak putus2 berbuah...pokok orang la...kita dok tengok jee.....
Tengok la isinya...besau kan kan......ditambah pulak dengan rasanya yang manis...waduhhhh memang puas hati...maaf la ye gambornye kelam sebab....macam biasa la kamera punya hal...nak kena beli baru tu. Nanti ye tunggu bulan 7 nanti...sabar ye....!!!!
Haaaaa!!!!!Ini lah raja segala buah...Beli juga la durian masa beli manggis semalam. Sekilo dalam RM5 bagi durian kahwin, RM4 bagi durian kampung. Saya beli durian kahwin sebab masa dia bagi rasa tu..alahaiiii durian kampung isinya nipis bebenor. Beli durian kahwin dalam 5 biji jer. Nanti ingat nak buat Pulut Durian la, kejap lagi....dah lama betul tak makan. Tapi yang diatas tu jangan tak tahu pulak dah kena ngap malam tadi, untuk saya sorang je tuuu!!!. 

Petang makan manggis, malam makan durian. Nasib perut tak meragam....Orang tua2 ada pesan kalau makan manggis jangan diselangkan dengan durian...BAHAYAAA!!!! betul ke? Tapi memang pernah berlaku akan akibatnya...Saya cuma patuh segala pesan orang tua2, kadang2 ada gunanya bukan cakap2 kosong.

Buat jambu batu tanpa biji pun ada juga tapi beli tak banyak dah habis ngap kat tempat kerja. Tak ambil gambar sebab kamera dah teruk. Bila dia dah panas je sikit terus buat ragam...nyampahhhh..Ok la cau dulu...jumpa di n3 yang lain....Pesanan saya....Makanlah Buah2an Tempatan Yang Pastinya Banyak Khasiat.....(*__*)

Tiada ulasan:

Catat Komen