Tetap Di Hati

Tetap Di Hati

Halaman

Jumaat, 21 Disember 2012

TEMPAHAN........JULUNG2 KALINYA.......:)

Assalamualaikum

Selamat malam semua. Hari ini terasa penat sangat badan nie. Baru pertama kali buat tempahan orang, tu yang terasa macam nak patah pinggang. Dah le mixer guna yang pegang punya sebab yang ada stand punya tak ada, belum berusaha untuk beli yang baru. Itu sebab lah saya tak nak ambil tempahan sebab tak cukup peralatan. Tak der la banyak mana pun yang ditempah tapi entah ler tak tahu  lah nak cakap, buat tempahan sampai lupa nak makan. Punya lah kalut....bila dah malam baru terasa kelaparan hahaha......sabar je la.... 



Tempahan nie pun terpaksa buat, terpaksa tapi ikhlas ye hihihi.....tempahan dari adik saya sebab dia nak bertunang ahad nie. Hari nie siap2 kan kek dulu, esok baru touch up apa yang patut. Saya buat kek 2 biji kek coklat, Moist Chocolate Cake & Devil's Food Chocolate Cake. Cupcake saya buat 100 pcs Carrot Cupcake.

Nak touch up besok tak tahu lah macam mana. Memang failed betul bab2 mendeco nie. Tak tahu apa akan jadi dengan kek2 nie. Tunggu je la besok ye.......
 

Moist Chicolate Cake, resepi di sini


Devil's Food Chocolate Cake, resepi di sini
 

Cupcake Chocolate, resepi sama dengan MCC


Carrot Cupcake, resepi di sini




2 ulasan:

  1. Untuk permulaan nak berbisnes, takpelah Khairiah. Ada rezeki nanti beli yg besar dan tak payah pegang.

    BalasPadam
    Balasan
    1. saya blm terfikir nk amik tempahan lg zana sbb sya br belajar, buat kek pn utk makan sendiri jer...... tp nie tlg adik jer sbb dia x nk tempah kt org lain....tu yg terpaksa buat gak

      Padam