Tetap Di Hati

Tetap Di Hati

Halaman

Ahad, 30 Disember 2012

CAKE BALL ALMOND

Assalamualaikum

N3 kali nie Cake Ball Almond. Cake Ball @ Pop nie saya buat saje2 nak rasa. Dulu pernah buat kat sini tapi manis saya tak berapa suka, anak buah saya minat la manis2 tu......Kali ini buat lagi, guna lebihan cupcake yang saya buat hari tu.


Untuk yang kali ini, saya ada letak badam. Nak kepal2 kannya saya letak sedikit coklat ganache dari lebihan buat kek coklat hari tu. Saya buat dalam 2 versi, satu letak coklat ganache dan satu lagi saya campur sedikit badam....untuk saya la ye, letak badam untuk rasa krup krap sikit dan saya memang suka makan coklat yang ada kekacang....kalau tidak saya tak sentuh ler coklat tu......


- Mula2 hancurkan kek coklat
- Campurkan dengan sedikit coklat ganache hingga kek boleh dikepal.....boleh juga dicampurkan dengan sedikit badam cincang yang telah dibakar dahulu. Kepalkan kek bulat2 ikut saiz yang disukai. 
- Salutkan dengan coklat yang telah dicairkan, kemudian golek2kan di atas badam . Letak di dalam bekas, lepas tu.......ngap la nyum nyum........




Tiada ulasan:

Catat Ulasan