Tetap Di Hati

Tetap Di Hati

Halaman

Ahad, 30 Disember 2012

CUCUR MANIS

Assalamualaikum

Selamat malam teman2 ku sekelian. Esok tinggal 1 hari je lagi kita semua akan menyambut Tahun Baru. Selamat Tinggal 2012 dan Selamat Datang 2013. Banyak sungguh perancangan akan dilakukan pada tahun hadapan. Pasal kerja, pindah rumah, pasal diri lagi, pasal keluarga dan macam2 hal yang akan dilakukan pada tahun hadapan. Tengok lah macam mane, mampu atau tidak untuk dilaksanakan dengan jayanya.....sama2 kita tengok....

N3 hari nie Cucur Manis. Kalau biasa kita guna gula kan tapi kali ini kita guna susu pulak. Saya selalu beli cucur nie petang2 bila balik kerja, satu cucuk ada dalam 6 ketul RM1 je....Bila makan tu terasa lemak manisnye, bila tanya kakak tu dia cakap dia guna susu. Memang cucur kakak tu manis sikit maklum ler orang kelate......hihi tapi saya suka garing di luar lembut di dalam. Resepi saya belasah ikut selera saya, kawan2 yang berminat boleh cuba.......


CUCUR MANIS

Bahan2 :
2 cawan tepung gandum
1/2 cawan susu tepung
1/2 sudu teh baking powder
1/2 sudu teh soda bikarbonat
2 sudu besar susu pekat manis
Air 
Garam

1. Campurkan semua bahan. Agak2 dia punya air, jangan cair sangat.
2. Panaskan minyak dan goreng hingga kekuningan. Hidangkan


lemak manis cucur nie, makan 3 ketul saya dah muak......yang pasti sedap di tekak saya hihi......





Tiada ulasan:

Catat Ulasan