Tetap Di Hati

Tetap Di Hati

Halaman

Khamis, 20 Disember 2012

DURIAN CREPE II

Assalamualaikum

Salam di tengah malam buat teman2 yang masih berjaga malam. Sambil2 tengok Madagascar di tv2, buat juga lah n3 untuk hari ini. Durian Crepe nie saya buat tadi sambil buat tempahan kek2 tadi. Saya buat nie untuk di bawa balik nanti untuk mak dan adik beradik rasa. Hari tu dia orang ada buat tapi tak berapa nak jadi, sebenarnya tak jadi pun hihihi.....Jadi saya buatkan juga untuk merasa. Lain kali boleh ler buat sama2......


Saya masih lagi mengguna resepi Eyna . Saya pernah buat sebelum nie kat sini. Buat pertama kalinya saya buat memang tak berapa nak menjadi sebab dia tak gumuk2. Mungkin sebab saya guna kuali yang kecil. Untuk kali ini saya guna kuali saiz 20cm, tu yang nampak menjadi sikit montok2 tapi masih perlu diperbaiki lagi sebab ada juga yang pecah sebab nipis sangat kot kulitnya. Tak pe!! kitakan belajar dari kesilapan.........

Durian saya guna durian Perak King & Tembaga Merah. Kedua2nya sedap sangat.......Saya suka Tembaga Merah tapi suami saya lagi suka Perak King......mentang2 ler orang perak, mesti ler yob sokong perak kan.......haha. DC nie saya buat semalam 2x adunan tapi macam tak cukup jer. Lepas tu hari ni tambah lagi 2 adunan, nasib ngam2 jer buat.... durian n krim pun habis. Harap2 esok bawa balik rumah mak semua orang dapat merasa.


Bagi adik2 saya yang nak membuatnya tu boleh tengok pic dibawah nie ye sebagai rujukan, supaya nanti buat menjadi lah DC tu. Lepas tu nanti boleh lah cuba crepe yang lain pulak. Macam2 jenis crepe ada, cuma nak membuatnya tak tahu bila......tunggu je la bila masanya akan tiba......

Perak King                                                                                                    Tembaga Merah
ok, siap sudah step2nya....diharap dapat membantu adik2ku untuk mencubanya.......kalau tak menjadi juga nanti calling2 boleh buat appoinment, kita buat sama2.......:)


yang ini untuk dibawa pulang ke kampung


yang ini pula stok untuk saya, almaklum ler nanti tinggal sorang2.....suami balik perak ada kenduri, bertembung pulak dengan kenduri adik saya bertunang......nasib badan!!




Tiada ulasan:

Catat Ulasan