Tetap Di Hati

Tetap Di Hati

Halaman

Jumaat, 23 Mac 2012

SI COMEL

Assalamualaikum....

Salam Jumaat semua....Dah makan tengahari? Menu apa?...saya makan free lagi hari nie, yang sebenarnya minggu nie....jimat poket..hahaha. Makan tengahari tadi nasi beriani...saya x berapa suka tapi kalau di bagi makan talerrr jer tekak nie, yang tak sedap kalau free boleh jadi sedap uuuu....!!!

Lepas makan tadi, berehat2 kat opis sambil tengok blog2 kawan sambil2 baca berita online. Tiba2 terbaca pulak kisah berita nie, memang malang itu tidak berbau. Nak salahkan siapa, ia memang sudah ditakdirkan kena redha.....
 
Ceritanya mengisahkan seorang bayi lelaki yang baru berusia 18 bulan telah cedera parah kerana dilanggar oleh kereta keluarganya yang mengundur ke belakang di Taman Desaru, Johor. Ia dikatakan, kakaknya telah tertekan handbrek ketika ingin mengambil barang di dalam kereta....Ya Allah!!! dari pembacaan saya ia menyatakan bayi itu terlipat dua badannya dan ini memberi kesan pada paru2 bati tersebut.

Ya Allah....Kau berilah kesejahteraan pada anak itu...Aaaminnnnn!!!!! Memang sungguh menyentuh hati saya. Tak dapat nak dibayangkan suasana masa tu. Kini bayi itu di rawat di Hospital Sultanah Aminah JB.  Moga keluarganya dapat bersabar dengan dugaan Allah ini. Marilah kita bersama2 mendoakan agar bayi itu Mohd Ilham Saddiq Abdul Hakim cepat sembuh.....Aaaaminnnnn!!!!

Kisah yang ini pula berkenaan sepasang suami isteri yang begitu gembira dengan kehadiran 3 bayi kembar mereka, tetapi ia hanya bertahan selama 8 hari sahaja apabila ibu mereka telah meninggal dunia akibat masalah jantung. Kejadian ini berlaku di London.
MATTIAS, Lukas dan Sarah akan membesar tanpa belaian ibu kandung mereka.

Bayi kembar yang diberi nama Mattias, Lukas dan Sarah akan membesar tanpa ibu mereka. Comelkannn....

 

Kisah seterusnya tentang bayi yang baru dilahirkan, cuba dibunuh oleh ibunya.  Ini kisah yang berlaku di Jawa Barat . Mungkin kerana bayi yang dilahirkan tidak sah tarafnya menyebabkan si ibu malu dan nekad untuk membunuhnya dengan menoreh belakang bayinya hingga menyebabkan luka sepanjang 11.5 sm. Panjang tu.....gila ke apa maknya buat macam tu.

Memang sungguh menyedihkan dan menyakitkan hati. Tergamak dia nak bunuh bayi yang secomel itu. Tak berhati perut langsung, patut kena hukum jer maknya tu. Hukum penjara dan sebat sekali, tak pun hukum gantung sebab cubaan membunuh....Sengallllll!!!!Berani buat tapi tak berani tanggung...monyetttt....

Macam2 cerita tapi mata dah berat...nak berehat kejap....zzzzzzzzzzzzzz







Tiada ulasan:

Catat Ulasan