Tetap Di Hati

Tetap Di Hati

Halaman

Khamis, 15 November 2012

SALAM MAAL HIJRAH 1434H 2012

Assalamualaikum.............


Salam Maal Hijrah 1434H bagi semua umat Islam di seluruh dunia dan selamat bercuti seluruh warga Malaysia kerana menyambut Awal Muharram pada hari ini 15 Nov 2012. Semoga segala amalan kita yang lalu diterima oleh Allah SWT dan kini kita membuka satu lembaran baru. Diharap dosa2ku yang lalu diampuniNya dan amalan2ku diterimaNya.

Dengan buku baru ini saya ingin menanam azam untuk memperbaiki, mmempertingkatkan dan mengukuhkan segala amalan saya. Semoga keimanan dan ketaqwaan saya akan terpelihara. Semoga dilembaran ini saya akan dimurahkan rezeki, dipelihara akhlak sebaik2 akhlak Muslimat, semoga amalan2ku diterima oleh Allah SWT.

Satu Muharram detik permulaan
Perkiraan tahun Islam Hijrah
Perpindahan Nabi dan umat Islam
Dari Kota Mekah ke Kota Madinah

Atas keyakinan dan Iman yang teguh
Kaum Muhajirin dan Ansar bersatu
Rela berkorban harta dan nyawa
Demi menegakkan Islam tercinta

Hijrah itu pengorbanan
Hijrah itu perjuangan
Hijrah itu persaudaraan
Hijrah membentuk perpaduan

Oleh itu mari semua
Kita sambut Maal Hijrah
Tingkatkan semangat tegakkan syiar Islam 
Untuk sepanjang zaman

Setiap kali kita menyambut Awal Muharram, pasti lagu ini berkumandang di mana2.....di radio , tv mahupun didendangkan oleh semua Muslimin & Muslimat tak kira usia. Dengan keindahan lagu ini kita semua tahu apa yang dimaksudkan dengan Penghijrahan itu secara amnya. Hijrah itu ada ada di dalam berbagai2 cara. Semoga penghijrahan kita kali ini akan menjadi lebih baik dari lembaran yang lalu. Semoga Allah memberkatinya.....Aminnnnnn...

SALAM MAAL HIJRAH 1434H BAGI SEMUA MUSLIMIN DAN MUSLIMAT 




Tiada ulasan:

Catat Ulasan