Tetap Di Hati

Tetap Di Hati

Halaman

Khamis, 12 Julai 2012

KEK SUJI LAPIS STRAWBERRY

Assalamualaikum.....

Selamat malam semua. Sudah makan malam ke belum? Saya beli jer hari nie nasi dagang. Memang dah lama sangat nak makan nasi dagang kat pasar malam. Memang sedap dan tak ada tandingannya setakat ini walaupun ketika berada di pantai timur. Kalau nak beli kena tunggu turn ye, memang ramai yang membeli sampai ada yang beli 2 3 bungkus, memang sedap lerrrrr......

N3 malam nie Kek Suji @ Semolina Lapis Strawberry. Sebelum nie ada buat gak kat sini kek suji nie tapi kali ini saya lapiskannya dengan jem strawberry. Resepi masih lagi resepi asal dari Petite Nyonya Kitchen dimana sumbernya dari Che Mat Gebu. Saja2 je lapiskan dengan jem strawberry sebab nak habiskan jem tu, susah bebenor nak menghabiskannya...tamak beli bekas besar hihi .....ramai yang cakap sedap bagusla...Alhamdulillahhhh....   


Ikut sahaja resepi yang asal tu, lepas tu untuk lapiskan dengan jem strawberry, potong kek kepada 2 bahagian. saya potong kek dengan menggunakan benang baru nampak kemas sikit kek tu. Kalau guna pisau selalu saya potong senget benget. Kemudian sapu jem pada kek dan lapiskan dengan lapisan kek lagi satu. Lepas tu potong, hidangkan.....senang je kan...lalala


senang sajer kan....lalala


abaikan yang hitam atas tu ye sebab saya guna oven yang kenit, jadi hitam kek tu sebab dah naik sampai ke atas..... 




4 ulasan:

  1. Rajinnya Khairiah mengekek...lepas tu siap pakai benang lagi untuk potong..., memang kreatif sungguh!

    BalasPadam
    Balasan
    1. pakai benang tu kak shiela yg ajar, br ler nmpk elok sikit potongnya...kalo tak bengot2 jadinya...last2 lunyai kek tu dikerjakan..hehe

      Padam
  2. kretif la..rajin lagi..kek pun sedapp tue:)

    BalasPadam
    Balasan
    1. zila kalo buat kek lg cantik...marvelossss

      Padam