Tetap Di Hati

Tetap Di Hati

Halaman

Jumaat, 20 Julai 2012

NIAT PUASA DI BULAN RAMADHAN

Assalamualaikum......

Dikesempatan ini saya ingin mengucapkan Selamat Berpuasa pada semua umat muslimin dan muslimat di seluruh dunia walau dimana berada. Buat teman saya yang di Dubai, Lili Nazrin selamat berpuasa hari ini. Bermula esok kita pulak akan berpuasa....jangan buat2 lupa pulak ye. Hari ini saya cuti, ada urusan sebelum menyambut Ramadhan.....

Sempena nak berpuasa esok, jangan tak sahur ye. Banyak yang kita perolehi apabila kita makan sahur nie. Jangan makan sahur je pulak....niat kena baca. Mula2 baca niat untuk satu bulan Ramadhan, lepas maghrib nanti dah boleh niat dah. Niat puasa setiap hari pun jangan lupa baca walaupun dah berniat untuk 1 bulan. Tapi ada juga yang cakap kalau dah baca untuk 1 bulan, tak payah baca untuk niat yang hari2 punya. Mengikut yang saya belajar, baca niat untuk 1 bulan bagi mengelakkan jika kita terlupa berniat untuk puasa esok harinya, puasa kita tetap sah tapi niat setiap hari juga wajib dibaca......wallahualam.....kalau ikut cara saya lagi selamat....moga puasa kita diberkati Allah SWT.

Di sini saya lampirkan juga niat berpuasa untuk rujukan kita bersama. Mana lah tau kan kot2 terlupa. Kalau anak2 nak tengok pun senang.


ehsan dari faceebook




Tiada ulasan:

Catat Ulasan