Rumah Melaka

Rumah Melaka

Halaman

Selasa, 30 Oktober 2012

RUMAH BARU DI TAMAN BUKIT KATIL DAMAI 2

Assalamualaikum.........

Rumah oh rumah....!!!!! Rumah di Taman Bukit Katil Damai 2, rumah baruku yang terletak di Bukit Katil Melaka. Dekat sikit dengan tempat kerja suamiku. Rumah yang sekarang nie pun bukan jauh sangat pun, 15 minit dia dah boleh sampai opis....kehkeh......sajer nak tambah aset.......

Rumah kami dah siap dan kunci telah diambil, mungkin awal tahun 2013 baru kami akan berpindah, banyak benda yang perlu dilakukan. Masa pergi ambil kunci hari tu memang seronok sangat sebab tak sabar nak gie tengok. Tapi bila je tengok rumah adoiiiiiiii!!!....gila punya pemaju, banyak betul yang rosak dan yang paling yang menakutkan rumah kami dirompak sebelum kami sempat untuk berpindah. Poyooooo je kan.....bila tanya, pemaju cakap memang dia cabut sebab masa nak pasang air & api takut orang curi. 

Ok la masa tu sebab pikir dia nak jaga keselamatan tapi kenapa dah 2 minggu dia tak pasang2 lagi. Bila tanya, barang order tak sampai lagi.....kepala otak kau.....kalau barang tu dicabut mesti ler ada tapi kenapa pulak nak kena order. Bila saya dah meninggi suara baru nak tanya orang lain, rupa2nya barang tu bukan dicabut tapi dah dicuri. Cakap awal2 kan senang.....bongokkk!!!! Dah le kena curi, main tipu2 pulak, buat orang naik darah je.....memang lembab betul....

Cuba tengok keadaan rumah yang teruk nie, dengan retak, pecah, bocor, kena curi lagi , singki berkarat, dengan bumbung tak rata.........macam2 hal gilaaaaaa!!!!






Terukkan!!!!! teruk sangat2......rumah yang beli sebelum nie tak de pun macam nie, retak sikit2 tu biasa, yang nie macam teruk sangat......semua tangkap muat je. Dah tu tak bertanggungjawab, sepatutnya rumah tu dikunci untuk keselamatan. Ini tidak rumah tu tak berkunci sebab sebelum ambil kunci saya datang tengok rumah, tiba2 tolak pintu.....terbuka!!!!. Bila call budak kat opis pemaju tu yang selalu berurusan dengan saya, dia pun terkejut. Jadi tak hairan ler kalo paip dalam rumah tu tak ada......kena kebas!!!!!

Yang ini pula keadaan rumah saya, boleh cuci mata ye.....









2 ulasan: