Rumah Melaka

Rumah Melaka

Halaman

Sabtu, 25 Februari 2012

KELAS CHEESE CAKE.....HJH RAHMAH DI MELAKA

Assalamualaikum....

Selamat petang semua. Hari ini ada Jom Heboh kat MITC Melaka. Dekat je dengan rumah tapi tak pergi sebab hari ini ada kelas cheese kek. Kelas dijalankan oleh cikgu Hajjah Rahmah di Klebang Besar, Melaka. Kelas dihadiri oleh 7 orang pelajar. Kelas bermula pada 9.30 pagi hingga 4.30 petang. Makan tengahari Hajjah sediakan. Semua enjoy kelas hari ini. Kami tamat awal sikit.

Kelas hari ini berjalan dengan lancar walaupun ada yang haru biru sebab anak murid yang macam2 ragam, kelakar betulll, ....(*__*). Anak murid yang datang semuanya tak tentu arah jer rupanya...hahaha, kelam kabut Hajjah dibuatnya, tapi kami seronok dan gembira dengan tunjuk ajar dari Hajjah. Terima kasih Hajjah, saya seronok sangat...banyak yang saya perolehi dari hajjah.



Semua anak murid 'baik2 belaka'....Hajjah cool jer melayan....

Saya hadiri kelas bukanlah untuk membuat bisnes tapi sekadar ingin mencari ilmu dan pengalaman membuat kek yang memang menjadi minat saya. Dimasa akan datang tak tahu lagi lah, buat masa ini untuk makan sendiri sahaja belum yakin lagi. Saya nie boleh dikatakan hantu kek juga lah. Kelas hari ini kami belajar 7 jenis kek dan 1 bonus dari hajjah....

1. Strawberry Butter Cheese Cake
2. Snow Cheese Cake
3. Marble brownies Cheese Cake
4. Tiramisu
5. Indulgent Cheese Cake
6. Chocolate Cheese Cake
7. Chilled Cheese Cake
8. Black & White Cheese Cake (Bonus)


Ini lah kek yang kami buat dan deco...tapi hajjah banyak buat dan tolong....bestttt


Inilah hasil kreativiti kami....saya punya berbeza dari orang lain.....sebab budak2 tu perhabiskan strawberry, so saya kebas ceri Hajjah 2 ketul  hehehe...


Marble Brownies Cheese Cake


Snow Cheese Cake


Tiramisu


Strawberry butter Cheese Cake


Black & White Cheese Cake....saja suruh cikgu buat coklat tu meleleh2 baru nmpak gerammmmm...


BWCC....cara nak melapisnya......selang seli ye...(^__*)


Indulgent Cheese Cake



Ini lah rupa BWCC yang telah kami ngapp....sebelum diagih2kan

Sukanya, saya bersama adik.....Gemoknyaaaa!!!! yang mana satu hahahaha....


Chilled Cheese Cake ni saya punya...atasnya ada letak ceri,lupa nak amik ....deco yang pertama saya buat...hentam saje la janji ada rupa...wahahaha....


Eina...bersama kek2 yang telah dihasilkan bersama....yang tepi sekali dok gelakkan Eina tu Fatin...muda lagi tu dah datang belajar...bagussss..semangattt!!!!


meriah...penuh meja....semuanya dalam keadaan baik sebelum diserang oleh kami semua untuk dibawa pulang...


saya sedang melarik MBCC....ye la tu!!!! Dah pernah buat pun sebelum nie....


Adik saya sedang cuba untuk 'menconteng ' MBCC....


cuba nak buat corak bunga raya....masa Hajjah buat elok jer...ble semua anak murid dok tenyeh2 terus bunga raya tu dah macam2 rupa..hahaha


Eina dan cikgu Hajjah Rahmah yang baik hati. T/kasih cikgu, kalau panjang umur boleh jumpa lagi untuk kelas yang lain pulak. Rasa macam nak masuk kelas nasi beriyani la nanti, macam best je tengok....



12 ulasan:

  1. lepas ni alamat kena membaking ajerlah ye..kalau x habis hantar2 lah ke meru...hahhaa:)

    BalasPadam
  2. hahaha....dh ada tempahan pun ucu tp x nk lg la blm bersedia,takutttttt

    BalasPadam
  3. Kakcik cuma minat makan tapi tak minat membuat. :)

    BalasPadam
  4. assalam khairiah,
    cantik2nya akak tengok kek yang dibuat..
    kecur betul akak tengok..pakkalalah jauh kalau dekat memang nak minta sikit rasa2..heheh

    BalasPadam
  5. kak cik....sya pn br nie jer nk membuat sbb ada org yg support (*__*)..kalau x beli jer...

    BalasPadam
  6. Ayu...nie semua penangan dr ayu tau...saya asyik tgk kek coklat ayu yg mengancam tu...sampai sya g belajau nk buat mcm ayu tu...bestttt...

    BalasPadam
  7. emmmm memang hasilnya best giler.....harimau2 kat rumah macam aper jer bila ku bawa balik....123 gaapppppp pusing sekali lg putih mata ko huhuhuhuhu

    BalasPadam
  8. ogy...k.yah pulak x habis2....lupa nak pos separuh kat ko hari tu....lain kali kita buat sendiri yek..ajak k.teh ngan kakak sekali...layannnnn!!!!!

    BalasPadam
  9. cntiknye kek2 ni...nmpak menarik....sye pon byk try wat kek u p0n belajar ngn makcik sye...sye arap sye dpt blajar lbh mdalam tentang membuat kek2 ni...ag2 kek cheese

    BalasPadam
  10. Saya nak blajar buat kek? Macammana nak tahu kelas terkini

    BalasPadam
  11. saya sgt minat ingin belajar buat kek.. jd sy mau bljr kursus kat mana ??

    BalasPadam
  12. kalo nk belajar boleh jengok pada FB Hajah Rahmah.........:)

    BalasPadam