Rumah Melaka

Rumah Melaka

Halaman

Sabtu, 18 Februari 2012

BATU PERMATA @ KERIS.....YANG MANA PILIHAN HATI..?

Assalamualaikum.....

Selamat malam semua. Masih berjaga atau pun dah lena dibuai mimpi2 indah. Saya baru sahaja balik dari Dataran Pahlawan Bandar Hilir, Melaka, teman che abang buat cincin perak dengan Kayu Teras Kelor @ Gamunggal. Sebelum pergi tempah cincin sempat dulu lah kami jalan2 sekitar Heritage Bazaar di Dataran Pahlawan tu. 
dari google

Saya nie nama jer duduk Melaka tapi tak pernah pun datang kat area situ. Tempatnya terpencil sedikit di dalam bangunan yang begitu besar. Berbagai2 barangan yang dijual di situ. Dah malam jadi saya tak berjalan sangat sebab banyak kedai yang telah tutup. Menurut pekerja di situ kalau hari sabtu @ ahad memang ramai orang yang datang sampai tak terlayan. Masa saya usha2 tu pun ramai juga orang yang datang menengok mahupun membeli belah.

Saya ada jugalah membeli sikit2 jajan untuk saya kudap2 besok, maklumlah nak mengelak dari makan nasi...hehehe...diet la konon..(*__*)....boleh ke? Harap2 diet ku berjaya...huahuahua..tapi dalam hati nak makan...kekkkkk!!! ooooo payooohh, sabar ye kahiriah. Jajan yang saya beli cuma kerepek bawang perisa strawberi & coklat, kerepek ubi sedappp, kerepek udang pun sedappp, beli juga gula kabong, skoteng dan ada juga lah biskut sikit2. Semua nye makanan....:)

Ini antara jajan2 yang saya beli. Ambil pic guna h/phone jer..x perasan bateri kamera dah 0.....Layan je la gambar tu ye...

ini kerepek bawang perisa coklat...x pernah rasa, baru first time tengoknya pun...


yang ini pula perisa strawberi....wow!!!x sabar nak rasa, sedap ke?


ok...yang ini bukan jajan ye...ini dipanggil skoteng tapi tadi abang tu sebut apa ntah namanya dah lupa, macam lain je sebutannya, kat Melaka disebut lain kot, ntah....gunanya untuk buat pengat, buat agar2 boleh, puding, talam pun boleh dan juga yang sewaktu dengannya...belasah jeee....

Gambar benda2 lain x payah la ye sebab semua dah tau, cuma tunjuk benda2 yang saya rasa tak penah jumpa jauh sekali nak merasa. Lepas nie boleh la rasa...kalau sedap boleh buat promosi kalau x sedap..bye2 la jawapnya...


besarkan keris tu....besau gilaa...

Selepas dah membeli baru pergi cari kedai untuk tempah cincin. Che abang tempah kat kedai Cardova Creative. Tempah cincin perak sahaja, yang biasa2. Dok menunggu sampai saya terlentok2 penat...mengantuk sangat, dah x larat nak menengok barang2 kat kedai tu...lama bebenorrr...


sanggup menunggu lama tu....ishhhh!!

Mula2 tengok kat dalam kedai tu memang la seronok sebab macam2 barang dia jual tp bila dh lama sangat dan che abang nak tunggu juga, terpaksa la ikutkan. Lamanya bukan apa tapi sebab tuan tanahnye tak ada masa tu yang ada budak2 dia jer, dia pergi sembahyang maghrib merangkap isyak sekali kot...tu yang lama tu....

Jom tengok barang2 yang ada di dalam kedai tu....


sebahagian keris yang dijual...banyaaknyaaa


'Taming Sari'


bingkai pun ada juga....termasuk buku2...


ini lah depan kedai tu dengan trade marknye keris yang amat2 lah besaunya...


lorong2 kedai yang menjual berbagai pakaian dan perhiasan diri..


yang ini pula lorong menjual berbagai makanan dan juga perhiasan.....


Tiada ulasan:

Catat Ulasan