Tetap Di Hati

Tetap Di Hati

Halaman

Ahad, 20 November 2011

CROCHET

Sudah agak lama tidak mengait, lebih kurang 5 tahu jugak la.....bukan malas tapi dah merajuk bila satu beg untuk membuat crochet telah hilang. Puas dah cari tapi tak jumpa jugak , tak tahula dekat mana dah tertinggal beg tu...Nasib baik salinan buku ada kalau tidak alamatnya tak berbuat la lagi...Dulu ada kawan hadiahkan buku untuk crochet dan crosstich, kedua2 buku tu pun dah hilang sebab ada orang yang pinjam katanya sudah dipulangkan tapi entah la ...tak perasan plak bila dia pulangkan..halalkan aje la, tapi yang terkilan nye buku tu hadiah yang dibeli dari korea...sedihnyaa..huhuhu, nak buat macam mane dah tak de rezeki...

Tapi sejak kebelakangan ini teringin sangat nak mengait semula. Buka la balik salinan buku mengait dan tengok contoh2 alas kait yang telah dibuat..mmmmm....ok, maka bermula lah operasi mengait...setakat nie baru start buat 3 jenis alas...tapi tak tau ape ke namanya....tengok je laaa...lalalalala....



Yang atas nie kalo tak silap namanya buah anggur..ye ke??? ader laa rupanya sikit..yang nie saya buat untuk tutp tv...tak nak kasi cek abang tengok....!!!!






Yang merah nie pulak tak tahu nama...tapi saya buat untuk alas oven ku yang comel loteh sangat-sangat...Gambar cara nak membuatnya tak de sebab buku dah hilang jadi tak boleh nak letak...kalo nak cerita cara-cara nak buatnye kat sini...alamatnya mati keras la tangan nie belum tentu siap...
Kalo orang yang dah pandai buat.... rasanya tengok gambar nie je pun dah tau kot...lalalalala!!

Tiada ulasan:

Catat Komen