Tetap Di Hati

Tetap Di Hati

Halaman

Khamis, 24 November 2011

CROCHET lagi...

Assalamualaikum......
Hari ini nak pergi kerja lambat sikit sebab tak berapa sihat jadi pukul 7 tadi pergi Poliklinik Ayer Keroh...okkk.. tengok orang tak ramai lagi ,dalam 5 orang je..Baru jer 15 minit sampai kerusi menunggu dah penuh...Ya Allah!!!!ramainya...ingatkan tak ramai boleh la dapat rawatan cepat maka boleh la pergi kerja...sebab hari ni ada ceramah keusahawanan untuk pelajar sem akhir...nampaknya macam tak dan nak dapat cepat.....masa menunggu doktor tak lama sebab banyak bilik ada doktor....saya kena bilik no 7...orang yang pertama...ok la dapat cepat....
Masa jumpa doktor, namanya dr Jharmini...manis namanya semanis orangnya....bgtau la dok yang semalam sakit dada rasa menyucuk-nyucuk (asyik sendawa dan terkentut2 sampai muntah tuu..) ...dok kata mungkin sebab gastrik tapi saya tak pernah kena gastrik dan dalam sejarah keluarga hanya abang long jer yang ada gastrik...tiba2 dah sembang2 dengan dok dia minta buat rawatan E.C.G.....Aik!!! E.C.G...rasanya tu untuk rawatan bagi kes sakit jantung...tanya dok 'saya sakit jantung ke?'..tergelak dok tu...'bukan u sakit jantung tapi kita nak pastikan je , kalo ok maknanya gastrik la'...hihihi lega sikit...tapi seram gak....bila nak pergi buat bilik E.C.G....mak oiiii!!! banyaknya buku rawatan dalam kotak tu...adoiiii,lama la kena tunggu tapi tak pe demi untuk kesihatan tunggu jer laa...
Bila dah selesai, jumpa dok balik dan dia cakap jantung baik dan tekanan darah pun elok jadi tak der apa yang nak dirisaukan..Alhamdulillah...cuma dia tak bagi minum air gas dan makan pedas2....baik dokk!!!!!(boleh ke...mmmm...bolehhh,cayok2).Sekali tanya dok dapat mc tak,dia senyum dan cakap 'baik la i bagi u rehat 1 hari'....hehehhe...senang la plak dapat mc,dapat gak berehat....Bila dah balik apa lagi, bukannya berehat....sambil tengok Full House sambil tu siapkan la mengait alas astro yang dah 2 minggu dibuat...tarrraaaaaa!!!!!akhirnya siap...bravooooo....boleh laayang tengokkkk........



yang ini contoh gambar alas astro yang saya buat.....sebelum nie dah buat untuk alas meja kusyen....kali nie nak buat kecik jerr...buat 2 corak.



Ini la hasilnya setelah 2 minggu menyiapkan kain alas astro...corak tepinya tiru crochet yang dah dibuat sebelum nie....


Ini pula contoh corak tepi....

Legaaaaa...dah siap....

Tiada ulasan:

Catat Komen