Tetap Di Hati

Tetap Di Hati

Halaman

Jumaat, 21 Februari 2014

SNOW SUGAR PUFF PASTRY

Assalamualaikum

Selamat malam semua.....
Dah makan malam ke? Malam nie saya malas nak makan malam. Penat sangat tak larat satu badan sakit2. Bukan apa petang tadi pergi join senamrobik kat Bukit Serindit Bukit Baru, tu yang sengal satu badan. Dah 2 tahun juga saya tak join mahunya tak sakit2 sebab dah lama tak bersenam .

Walaupun tak nak makan malam itu tak bererti mulutku akan berhenti mengunyah ye hihihi........sumbat tetap sumbat tapi yang ringan2 je. Malam nie saya cuma buat Snow Sugar Puff pastry. Saya memang selalu buat tapi tak sempat nak post bagai sebab selalunya tak sempat nak snap dah habis kena rembat. Yang ini pun bahagian saya sebab saya buat banyak. Kudapan nie saya tengok di fb dari LinaKz Shaari. Kudapan yang paling mudah dan senang disediakan.


SNOW SUGAR PUFF PASTRY

Bahan:
Puff Pastry
Kuning telur
Gula icing

Ambil sekeping puff pastry dan potong 8 bahagian secara memanjang. (saya canai sedikit, suami saya suka sebab bila bakar agak garing). 
Griskan loyang, twistkan pastry dan lekatkan bahagian hujung. Susun di dalam loyang dan sapu atas puff pastry dengan kuning telur. 
Bakar pada suhu 170C selama 20 minit. 
Biar pastry sejuk dahulu, baru taburkan gula icing.




Tiada ulasan:

Catat Ulasan