Tetap Di Hati

Tetap Di Hati

Halaman

Khamis, 5 Februari 2015

DETOX WATER

Assalamualaikum

Selamat malam Malaysia, Melaka dan Perak yang jauh nun di sana. Orang Perak dah makan ke belum? Menu apa agaknya ye? Mesti sedap menu mak mertua......makan sambil pejam mata hehehe.......Anak2 mak di sini tak makan, cuci mata jer tengok menu2 orang malam nie........on diet gamaknya, InsyaAllah........(sebenarnya dah makan roti nan petang tadi, kenyang lagi hehehe......)

Bercakap pasal diet nie, saya ada terbaca kat fb kawan saya post pasal Detox Water. Apa Detox Water tu? Saya memang failed tak tau apa2. Katanya banyak kebaikan meminum Detox Water. Saya memang tak pernah dengar, tapi bila tengok ramai yang komen, terpanggil pulak untuk mencuba. Bila saya google, barulah saya nampak betapa banyaknya kelebihan yang kita dapat dengan mengamalkan Detox Water nie. 


Kelebihannya, bergantung pada jenis air yang kita minum dari bahan2 yang kita buat. Ada juga diterangkan kegunaan dan khasiat2nya bagi sebarang penyakit. Saya buat 2 jug Detox Water, satu untuk saya dan satu lagi untuk suami. Untuk saya, saya buat campuran buah strawberry, oren dan lime. Katanya bagus sebab starwberry penuh dengan anti- oksidan dan limau bagus untuk anti-penuaan. Sementara suami saya punya, campuran oren, halia, lemon dan serai. Katanya bagus untuk magrain. 


Bagi mereka yang menghadapi sebarang masalah badan, boleh mencuba. Apa2 bahan yang nak dicampur terpulang pada keinginan masing2. Tapi saya suka juga cara begini, sekurang2nya dapat menggalakkan saya untuk lebih banyak minum air. Kadang2 kerana terlalu leka bekerja, saya lupa untuk minum dan saya juga jarang mengambil buah2an. Bila ada cara begini, saya lebih berdisiplin untuk lebih kerap minum air. Kadang2 beli buah tapi terbiar sajer tak makan. Silap2 tak berusik pun. Lepas nie bila rasa malas nak makan buah, kita potong2, campur2kan........jadikan Detox Water. Walaupun rasanya mungkin tidak seperti yang kita harapkan tapi demi kesihatan badan, apa salahnya kita mencubakan.........tak rugi pun.


Satu untuk awak, satu untuk saya........dan hasilnya........pasti tidak sama kerana badan berbeza2. Mungkin untuk pertama kali tidak nampak hasilnya tetapi kalau diamalkan tidak mustahil ia amat2 memberi kesan yang mendalam. Jom kita sama2 amalkan cara hidup yang sihat.......






2 ulasan: