Tetap Di Hati

Tetap Di Hati

Halaman

Selasa, 1 September 2015

MEE BANDUNG UDANG GALAH.......SEDAP KE?

Assalamualaikum
 
Mee Bandung Udang Galah, sedap ke? Ikut selera masing2 ler kn......ada yang suka dan ada yang tak gemar. Kedai yang saya makan nie di Taman Krubong Perdana, Melaka. Kalau ada yang berminat nak mencuba, boleh la datang ke taman perumahan nie. Jalan dari bandar melaka menghala ke Alor Gajah mengikut jalan krubong. Kedainya betul2 tepi jalan sebelah kanan, memang tak susah nak cari.
 
Saya datang petang, jadi memang tak ramai orang yang menjamu selera. Bila malam, orang semakin ramai dan meja akan ditambah di bahagian parking kereta. Seronok pulak tengok orang datang ramai2, sedap ke? Suami saya yang teringin nak makan mee bandung udang galah. Kalau saya ikut selera jer nak makan apa. Memang dia dah lama nak merasa. Nak pergi yang dekat Pontian, tak tahu jalan takut sesat. Dah ada kat Melaka nie senang sikit nak mencuba merasa, macam mane yang dikatakan sedap tu.......

Pilihan suami saya tentulah mee bandung udang galah. Sebab nak rasa, jadi pilih udang yang saiz kecik jer dulu. Kalau sedap nanti boleh pilih yang saiz besar pulak. Saya punya pilihan, laksa johor sudah semestinya........yang lain2 tolak tepi hehehe.......

Mana kawan2 yang datang ke Melaka, boleh singgah di sini untuk menjamu selera......



Tiada ulasan:

Catat Ulasan