Tetap Di Hati

Tetap Di Hati

Halaman

Rabu, 2 September 2015

AISKRIM MALAYSIA KACANG HIJAU........NYAMAN!!!!!!

Assalamualaikum

Fuhhhhh!!!!! nyaman....memang nyaman.....dapat makan aiskrim kacang hijau. Dah lama bebenor teringin nak membuatnya. Saya buat minggu lepas lagi, masa suami pergi kursus. Buat tak banyak pun cukup untuk saya lepaskan keinginan je hihihi......Hari2 saya dok membedal ais krim kacang hijau, sampai badan pun dah berangin satu badan. 

Saya buat sikit jer, dapat dalam 12 batang ais krim malaysia. Bila suami saya balik hari sabtu dari Ipoh, habis dah tak simpan pun untuk dia sebab tau dia tak berapa gemar. Bila cuti kemerdekaan hari tu, kami pergi shopping. Wah......dia borong aiskrim sampai 2 jenis, tak pe kita layankan jer.......

Nak membuatnya pun senang jer kan, sama macam masak bubur kacang hijau tapi untuk buat aiskrim kena manis sikit. Kalau tak, bila dah beku nanti dia rasa tawar pulak. Bagi yang dah terliur tu, buat ler jangan tak buat. Buat banyak2 sikit, pasti puashati........



Tiada ulasan:

Catat Ulasan