Tetap Di Hati

Tetap Di Hati

Halaman

Ahad, 28 Disember 2014

BANJIR MELANDA MALAYSIA PADA PENGHUJUNG 2014

Assalamualaikum

Disaat ini, tanah air kita dilanda dugaan lagi dimana banjir menimpa di beberapa negeri. Ia berlaku di kala semua orang bersuka ria bersama keluarga kerana menikmati percutian di hujung2 tahun kerana cuti persekolahan. Adakah ini banjir yang paling teruk berlaku di Malaysia? Mungkin juga kot, sebab ada setengah2 tempat yang tak pernah mengalami banjir, mengalami banjir yang teruk hingga terpaksa berpindah. Ada juga teman2 saya yang rumah mereka di kampung, selalunya bila masa banjir hanya akan berkeadaan lecak2 sahaja. Tapi kali ini katanya, banjir hampir paras pinggang. Kesian bila mendengarnya..........

Banjir paling teruk melanda kali ini adalah di negeri Kelantan. Hampir keseluruhan dilanda banjir hingga melumpuhkan perhubungan darat di beberapa daerah di Kelantan. Tempat2 lain yang teruk, diikuti oleh negeri Terengganu dan Pahang serta Perak. Itu antara tempat2 yang kawan2 saya post pada saya. Yang paling saya rasa sedih, banjir di Kelantan. Sekolah kawan saya yang 4 tingkat, hampir ditenggelami air. Jalan raya pulak rosak teruk, memang terputus terus perhubungan. Keadaan yang begini memang menyukarkan bantuan untuk sampai dan disalurkan.

Ini antara rentetan dari kejadian tersebut. Hanya sekadar renungan kita bersama.



Semoga kita semua rakyat Malaysia dapat berdoa dan muhasabah diri. Sama2 dapat menghulurkan bantuan sekadar yang termampu.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan