Tetap Di Hati

Tetap Di Hati

Halaman

Selasa, 9 Mei 2017

PERSAHABATAN BOLA JARING, ILP TANGKAK LAWAN SK SAGIL

Assalamualaikum 
Alhamdulillah..........selesai sudah pertemuan persahabtan bola jaring antara ILP Tangkak dengan SK Sagil. Ini permainan terakhir sebelum menjelang Ramadhan Al Mubarak hujung bulan nie.  Lepas nie nak rehatkan badan dan kaki.  Penat masa sukan Muhibbah hari tu pun tak hilang lagi. Dengan muka yang rentung pun tak sempat nak Qu Puteh bagai........dah hitam balik. Kali nie nk pulihkan betul2......... jadi cuti sebulan dua nie dapatlah pulihkan semua sendi2 yang dah terkulai nie.
Ini pasukan lawan dari Sekolah Kebangsaan Sagil . Ini pertemuan pertama kali kami selama akak mula berkhidmat di ILP Tangkak. Mak2 orang nie, boleh tahan juga main bola jaring.  Terbang2 semuanya.......hihihi
Yang ini pula team dari ILP Tangkak. Kebanyakannya nie adalah pemain2 baru walaupun staff yang dah lama berkhidmat di sini. Mungkin kali ini masing2 baru berkesempatan meluangkan masa dan tenaga. 
Jadi boleh dikatakan pasukan ini baru2 ini dapat berkerjasama. Latihan pun baru beberapa bulan ini dilakukan, itupun bukan secara konsisten. Maklum la kan masing2 nak uruskan anak dan keluarga. Kata orang masih lagi jadi belasahan orang tapi semangat dia orang memang akak respect. Dari tak tahu apa2 pasal main bola jaring, akhirnya dia orang dapat juga skill sedikit tentang bola jaring. 
Kesungguhan yang masing2 tunjukkan, memang akak akui diaorang hebat. Tak mustahil pada masa akan datang, jika kerjasama dan latihan yang kosisten......pasti dia orang akan berjaya. Pasti bukan lagi pasukan belasahan.......Akak berharap sangat yang pasukan ini akan terus berjaya








Tiada ulasan:

Catat Ulasan