Tetap Di Hati

Tetap Di Hati

Halaman

Ahad, 7 Mei 2017

KURSUS PRA HAJI DAN UMRAH ILP TANGKAK

Assalamualaikum
Alhamdulillah........selesai sudah kursus Pra Haji dan Umrah yang dibuat di ILP Tangkak hari ini. Dapat juga akak turut serta, untuk merasai pengalaman menunaikan Haji dan Umrah. Nak pergi menunaikannya, tak tahulah bila ada kesempatan untuk ke sana. Moga dipermudahkan Allah S.W.T.
Kursus pada hari ini di sertai oleh kakitangan dan juga pelajar ILP sendiri serentak dengan Seminar Potensi Industri Buloh. Seminar ini dianjurkan bersama oleh Pejabat Daerah Tangkak, ILP Tangkak, MTIB, FRIM & MBS. Jadi penyertaan pengajar dan pelajar yang terlibat terpaksa dibahagi kepada dua bahagian. Kebetulan pula minggu ini adalah minggu peperiksaan akhir pelajar KV, memang pengajar ramai yang sibuk di bengkel.
Sebelum melakukan Umrah dan Haji secara praktikalnya, kami diberi penerangan secara teori dahulu. Bila dengar penerangan dan penjelasan dari ustaz yang mengelolakan program kursus nie rasa seronok sangat. Rasa macam nak terbang pergi ke Mekah sana, seronok sangat dengar cerita pengalaman2 orang yang dah ke sana. 
Walaupun cuaca agak panas, maklumlah dah jam 10.30 pagi. Matahari dah mencanak2 naik tapi nampak semuanya macam tak sabar2 nak buat umrah dan haji. Dapat pulak belajar dengan ustaz yang kelakar habis. Terbaik ustaz.......
Semangat tinggi tu masing2, walau apa pun yang terjadi tawaf tetap dilakukan dengan sempurna. Ustaz cakap peserta lelaki semua kena bayar dam hehehe, ihram yang tak sempurnakan........seronok tengok muka masing2. Samada pengajar, pelajar ataupun kakitangan........rasanya mesti masing2 sangatlah teruja kalau dapat peluang ke Mekah ni. Semoga semuanya diberi kesempatan ke sana........Aminnnnn
Tamat dah kursus Pra Haji dan Umrah........semoga semua dapat manfaatnya.....diberi kesempatan kesihatan yang baik, di beri kelapangan dan kemudahan sesungguhnya.










Tiada ulasan:

Catat Ulasan