Tetap Di Hati

Tetap Di Hati

Halaman

Sabtu, 17 Mei 2014

CUCUR PISANG KELAPA

Assalamualaikum

Selamat malam semua. Selamat beristirehat bersama2 keluarga sementara menunggu untuk bersama2 makan malam. Menu saya malam nie, tak ada nasi dan lauk pauk. Hanya cucur sahaja atas permintaan tekak saya dan suami yang masih kenyang katanya jadi nak yang ringan2 sahaja. Saya lagi suka tak rgenyah kat dapur nak masak berbagai. Masak Cucur Pisang Kelapa, habis masalah kemalasan hihihihi.......

Saya memang selalu buat cucur pisang tapi untuk tambah kelapa memang jarang saya buat sebab tak ada stok kelapa. Ini pun beli kat kedai dapat sikit jer. Kalau nak amik kat kampung malas sebab tak ada orang nak tolong kait.  Jadilah, janji dapat lepaskan keinginan nak makan tercapai.


CUCUR PISANG KELAPA

Bahan2
2 cawan tepung gandum
1 sb serbuk penaik
1 cawan kelapa
4 biji pisang dole
4 sb gula merah
sedikit garam

Cara2:
1. Campurkan kesemua bahan, gaul hingga sebati. Goreng macam biasa. Hidangkan.






Tiada ulasan:

Catat Ulasan