Tetap Di Hati

Tetap Di Hati

Halaman

Isnin, 5 September 2016

PERSEDIAAN KE SEOUL KOREA PADA MUSIM LURUH

Assalamualaikum

Bersarang sudah blog nie, lama bebenor teman tak update. Sibuk mengalahkan menteri hehehe........Banyak sangat aktiviti yang dilakukan oleh institut, kawad kaki kebangsaan dan juga peringkat isntitut sempena bulan kemerdekaan dan macam-macam aktiviti lagi dah tak ingat nak sebut. Hari sabtu pulak selama sebulan nie terpaksa ada kelas ganti, pengajar pun dah rupa macam robot tengoknya hahaha........Aktiviti yang menanti pulak pada 2 bulan mendatang nie, Bengkel Smart Solat di Kem Asahan, Team Building di Pulau Redang, Lawatan EKSA di Kelantan, Bengkel untuk pelajar di Asahan dan aktiviti yang paling saya teruja ehem.....ehem........jalan-jalan ke Seoul Korea. Yang ini sendiri punya aktiviti kasi relaxxxx..........

Perjalanan ke Seoul Korea tak lama dah lagi, minggu depan jer selama 6H4M melalui Agensi As Syukran. Ramai kawan2 yang nak pergi tapi secara backpackers, murahkan tapi saya memang tak ler kan sebab masing-masing belum pernah sampai ke Korea lagi. Macam saya memang haru ler silap2 makan tahun ler nak menunggu tak merasa pulak nanti nak ke Korea. Ada rezeki lagi nanti boleh secara backpackers.

Oklah, terus ke n3 kita ye. Memandangkan saya pergi pada masa baru musim luruh, jadi cuaca tak berapa sejuk sangat. Lebih kurang dalam 20-29, boleh tengok kat sini.  Jadi baju sejuk saya bawa yang biasa2 sahaja. Kalau sejuk baru shopping kat sana murah sikit katanya, rembat winter coat barang satu dua nanti.  Saya bawa cuma sarung tangan stokin dan juga stokin untuk tidur malam.
Saya pun beli Heat Pack untuk body dan juga tangan. Untuk tangan tu boleh guna masa jalan2 nanti kalau sejuk, yang body tu boleh lekat kat baju dan guna masa zzzzzzzz.........Kalau nak beli, beli kat Daiso murah sikit.
Yang ini untuk keperluan di dalam bilik air. Tisu belakang tu tisu basah yang baby guna tu, sajer jer bawa sebagai persediaan takut2 tak cukup air pulak nanti nak cuci hehehe.....boleh catu2 kan, nanti nak solat tak adalah was-was dah suci ke belum.

Ini sedikit makanan yang saya bawa sekadar mengalas perut kalau2 tak selera nak makan nanti, walaupun tekak saya nie spesis tolak batu denga kayu jer........kalau batu dengan kayu boleh makan pun dah lama saya bedal hihihi........Vitamin jangan lupa bawa. Saya bawa cuma antioksidan dengan vitamin C jer, yang lain2 tinggal nanti berat.

Untuk pelembab kulit dan bibir, saya bawa 3 benda nie jer. Yang baby oil dengan vaselin tu free, buy 1 free 1 .......jimat sikit. Yang lip bam nie tak pernah guna, harap2 sesuai dengan lip sebab bibir saya sensitif sikit nanti takut pecah2, tu yang bawa sampai 3 cuma lip bam tu je bawa bila jalan2 nanti ringan.
Ini pulak ubat-ubatan yang saya bawa. Ada lagi yang saya tak post kat sini, krim mustajab untuk buang angin. Al maklum ler saya nie badan penuh angin, berjaga2 je.......satu lagi panadol, belum beli lagi sebab saya nie jarang nak telan panadol kalau sakit cuma stand by je kot2 perubahan cuaca nanti badan tak boleh nak terima.
Plug penting jangan lupa. Plug saya nie dah lama beli dulu2, nak beli baru sayang pulak. Guna jer yang sedia ada cuma extension wayar jer baru beli. Cantik tak warna jingga, menawan......

Keperluan2 yang lain tu macam tukaran wang, passport , kasut sarung,  towel, beg galas, kamera, baju, legging, keperluan peribadi muka dan segala tok nenek jangan lupa bawa. Baju saya tak bawa banyak sebab nanti nak beli kat sana. Sepentot pun beli yang pakai buang senang........Ok dah ini sahaja kot yang perlu di bawa. kalau ada yang tak cukup beli jer kat sana, ramai yang cakap barang2 kat sana boleh dapat harga yang lagi murah. Tengok jer la macam mana, yang penting.......

enjoyyyy........adiosssss

"Annyeonghi kaseyo"
Selamat Jalan

 





2 ulasan: